بازی‌های بومی محلی جزو سنت‌های اصیل کشور است

تاریخ : 28-07-1400, 19:42 نویسنده : roosta بازدیدها : 103 نظرات : 0 موضوع : خبرها / شهرستان ها / دهاقان
بازی‌های بومی محلی جزو سنت‌های اصیل کشور است


بخشدار مرکزی شهرستان دهاقان: ایجاد خانه‌های ورزش در روستاها باعث ایجاد روحیه نشاط و تندرستی در ساکنین به ویژه نوجوان و جوانان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان دهاقان:
سرهنگ رستگار بخشدار مرکزی شهرستان دهاقان در آیین افتتاح خانه ورزش روستای قمبوان شهرستان دهاقان گفت: امروز شاهد تجهیز و راه‌اندازی یازدهمین و آخرین خانه ورزش روستایی در شهرستان دهاقان هستیم که جا دارد از نگاه ویژه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان و همچنین پیگیری‌های هیات ورزش روستایی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
وی ادامه داد: ایجاد خانه‌های ورزش در روستاها باعث ایجاد روحیه نشاط و تندرستی در ساکنین به ویژه نوجوان و جوانان می‌شود و همچنین بانوان روستایی می‌توانند از فضای موجود برای حفط سلامتی و پر کردن اوقات فراغت خود استفاده کنند.
بخشدار مرکزی شهرستان دهاقان با بیان اینکه بازی‌های بومی محلی جزو سنت‌های اصیل کشور است تصریح کرد: بازی‌های بومی محلی در حوزه ورزش باید پایدار بماند و به نسل جوان امروز و نسل‌های آینده انتقال یابد.
وی افزود: ورزش نباید منحصر به رشته‌های فوتبال، والیبال و غیره شود بلکه در کنار این رشته‌های پر مخاطب ورزش‌های بومی و سنتی نیز علاوه بر احیا و ترویج با برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها در سطوح مختلف کشور به جامعه جهانی نیز معرفی شود.
رستگار با اشاره به وجود روحیه همکاری در دهیاران روستاهای شهرستان دهاقان گفت: هیات ورزش روستایی شهرستان با برگزاری مسابقات بومی محلی و همچنین جشنواره‌های مختلف با همکاری دهیاران در روستاها علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، انگیزه‌ای برای احیا سنت‌های دیرینه توسط مردم بوجود آورند.
وی افزود: دهیاران باید بیش از پیش به موضوع اطلاع رسانی صحیح اهمیت داده و با کمک روابط عمومی هیات ورزش روستایی شهرستان، گزارش فعالیت‌های ورزشی خود را به مخاطبان انتقال دهند.


نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
reload, if the code cannot be seen