تازه ها
امروز : پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403

زیرساخت‌های لازم برای ترویج بازی‌های بومی محلی در استان اصفهان وجود دارد

تاریخ : 15-12-1399, 18:26 نویسنده : roosta بازدیدها : 419 نظرات : 0 موضوع : اخبار ویژه


مسئول کمیته آموزش هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان: هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان سعی دارد که با پرورش مربیان و داوران خبره علاوه بر رفع نیاز خود، به سایر استان‌های کشور نیز مربی و داور اعزام کند.

به گزارش روابط عمومی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان: الهام بازدار با بیان اینکه دوره مربیگری سطح ۳ بازی‌های بومی محلی به همت کمیته آموزش هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان ویژه بانوان و آقایان از روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه به مدت ۴ روز در اصفهان آغاز شده است گفت: آیین افتتاحیه دوره عملی با حضور مهدی اسدی رئیس و اعضای هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان و حبیب‌الله ناظریان معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.
وی ادامه داد: با پیگیری و تلاش توانستیم مجوز برگزاری دو دوره مربیگری درجه ۳ را در اسفند ماه سال جاری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از فدراسیون ورزش روستایی اخذ کنیم.
‏مسئول کمیته آموزش هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان، این استان را از استان‌های مطرح در رشته‌های مختلف بازی‌های بومی محلی کشور دانست و افزود: استان اصفهان از نظر زیر ساخت‌های بازی‌های بومی محلی به دلیل وجود و تجهیز تعداد قابل قبول خانه ورزش روستایی در سطح استان و نیز وجود مربیان و داوران ارزنده در سطح بالایی قرار دارد.
وی در ادامه گفت: هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان سعی دارد که با پرورش مربیان و داوران خبره علاوه بر رفع نیاز خود، به سایر استان‌های کشور نیز مربی و داور اعزام کند.
الهام بازدار با اشاره به اینکه دوره مربیگری سطح ۳ بازی‌های بومی محلی به درخواست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار گردیده است تشریح کرد: این دوره در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد که بخش تئوری به صورت مجازی توسط استاد سهرابی و بخش عملی نیز در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۵ اسفندماه سال جاری در سالن شهدای کرد‌آباد برگزار گردید.
وی با بیان اینکه دوره عملی در بخش بانوان با تدریس هاجر عفادله و حضور ۲۵ نفر شرکت کننده در شته‌های هفت سنگ، گانیه، الختر، دال پلان، کلاس کلاس، یه قل دو قل، غازقلنگ و دوزپا برگزار گردید تاکید کرد: دوره مربیگری درجه ۳ بازی‌های بومی و محلی از سطح بالایی برخوردار بود و از جمله افراد شرکت کننده در این دوره می‌توان از مرضیه عشقی عضو تیم ملی کبدی، فرانک بابلیان عضو تیم ملی و بازیکن والیبال تیم ذوب آهن اصفهان، منیژه مردانی عضو شورای شهر خمینی شهر و بازیکن تیم والیبال کلان شهر اصفهان و صفیه موسویان عضو تیم ملی جهت‌یابی نام برد.
مسئول کمیته آموزش هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در خصوص دوره مربیگری درجه ۳ بازی‌های بومی محلی ویژه آقایان تصریح کرد: این دوره با تدریس علیرضا ناظمی در رشته‌های مختلف و تعامل بسیار با حضور ورزشکارانی از جمله علی کاظمیان مربی فوتبال لیگ برتر رده ۱۷ سال سپاهان اصفهان، مهرداد سلطانی بازیکن اسبق تیم ملی والیبال و مربی کلان‌شهر اصفهان، حمید محمدی بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال و مربی تیم‌های علوم پزشکی اصفهان، برگزار شد.
وی با بیان اینکه برای شرکت کنندگان بعد از دریافت نمره قبولی کارت مربیگری از طرف فدراسیون ورزش روستایی صادر می گردد افزود: در پایان این دوره با استقبال شرکت کنندگان و درخواست برگزاری دوره‌های داوری مواجه شدیم.
الهام بازدار در ادامه گفت: امیدواریم بازی‌های بومی محلی جزئی از رشته‌های آموزشی حوزه ورزش شهرداری شود و بیش از پیش شاهد ترویج رشته‌های اصیل و فرهنگ ایرانی باشیم.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
reload, if the code cannot be seen