استان اصفهان زیرساخت‌های لازم برای توسعه، احیا و ترویج بازی‌های بومی و محلی را دارد

تاریخ : 3-10-1399, 17:40 نویسنده : halakouhi بازدیدها : 656

به گزارش روابط عمومی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان:
آیین رونمایی از تفاهم نامه هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان و تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان (عج) با حضور رئیس سازمان ورزش بسیج کشور سرهنگ ابوالفضل خداقلی پور برگزار شد.
در این تفاهم نامه دو نهاد هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان و تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) در جهت ارتقاء تندرستی، ایجاد نشاط و شادابی و تفریحات و سرگرمی‌های سالم و احیای ورزش‌های سنتی، فرهنگی و هنری در جامعه بسیجیان و آحاد مردم استان از طریق ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی با هم همکاری و هم افزایی دارند.
در حاشیه این آیین سرهنگ ابوالفضل خداقلی پور با بیان اینکه در جهت توسعه ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی این تفاهم نامه اجرا شده است گفت: استان اصفهان توانمندی‌های زیادی در بازی‌های بومی و محلی تجهیز خانه‌های ورزش روستایی و توسعه ورزش روستایی دارد و زیر ساخت‌های لازم برای اجرای این تفاهم نامه در استان موجود است.
رئیس سازمان ورزش بسیج کشور با اشاره به اینکه هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان و تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) با همکاری یکدیگر می توانند به توسعه بیشتر ورزش کمک کنند گفت: ما نیز هر اقدام و کمکی که برای توسعه و پیشرفت ورزش استان اصفهان مفید باشند را انجام خواهیم داد.
در ادامه این آیین وحید رجبی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان کمبود فضاهای ورزشی و توجه خانواده‌ها به فضای مجازی را یکی از موارد مهم در ورزش دانست و افزود: ما می‌‌توانیم با ترویج بازی‌های بومی و محلی در جهت تقویت بچه‌های بسیج و مردمان داخل شهرها استفاده کنیم.
وی در ادامه افزود: برخی از بازی‌های بومی و محلی به فراموشی سپرده شده که باید احیا گردند، چرا که این بازی‌ها در ایجاد نشاط در خانواده‌های شهری نیز نقش بسزایی دارند.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان به پتانسیل بالای بازی‌های بومی و محلی اشاره و تصریح کرد: با کمترین امکانات و هزینه می‌‌توان بازی‌های بومی و محلی را در داخل پایگاه‌های بسیج اجرا کرد و باعث رونق، هم افزایی و پیشرفت پایگاه‌های بسیج شد.
همچنین در ادامه مهدی اسدی رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان گفت: خوشحالیم که امروز تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که اولین قدم آن منویات مقام معظم رهبری بر احیای بازی‌های بومی و محلی در کشور است.
وی در ادامه افزود: امیدواریم با این تفاهم نامه هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان و تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان (عج) به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و بتوانند در محله‌ها و شهر بهتر عمل کنند.
اسدی با اشاره به وضعیت جامعه به خاطر شیوع بیماری کرونا افزود: بعد از شکست بیماری کرونا بیماری‌های روحی مانند افسردگی در جامعه گسترش می‌یابد و برای جلوگیری از این بیماری‌ها بهترین اقدام تشویق مردم به ورزش در خانه است.
وی با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی را می‌توان در محیط خانه انجام داد تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک بسیج بازی‌های بومی و محلی را در خانه ها ترویج دهیم.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
reload, if the code cannot be seen