قامت سنجی و حرکات اصلاحی بانوان روستایی ۳ شهرستان اصفهان انجام شد

تاریخ : 2-11-1399, 12:39 نویسنده : halakouhi بازدیدها : 283

اصفهان - ایرنا - دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان از اجرای طرح قامت سنجی و حرکات اصلاحی بانوان روستایی شهرستان‌های نجف آباد، گلپایگان و خوانسار واقع در غرب استان در سال جاری خبر داد.
علی صفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این اقدام در طرح ملی و با همکاری معاونت بانوان اداره کل ورزش جوانان، مرکز بهداشت و هیات پزشکی ورزشی انجام گرفت.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح بررسی مشکلات جسمی حرکتی، کاهش مشکلات فیزیکی، آموزش فعالیت‌های بدنی برای پیگیری از معضلات اسکلتی و تشویق بانوان به ورزش است.
دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا طرح قامت سنجی و حرکات اصلاحی بانوان روستایی در تعداد کمتری از شهرستان‌های استان انجام شد و این در حالیست که سال‌های قبل بیشتر شهرستان‌ها زیر پوشش طرح قرار می‌گرفتند.
صفایی تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت حرکات اصلاحی پس از اجرای طرح قامت‌سنجی بیشتر در خانه‌های ورزش روستایی انجام می‌شود و همه ساله با استقبال افزون‌تری روبه رو بوده‌ایم.
وی افزود: از پنج سال پیش تاکنون طرح قامت‌سنجی و حرکات اصلاحی بانوان در حدود ۷۰ درصد روستاهای استان انجام شده است و امیدواریم در آینده نزدیک در روستاهای باقیمانده نیز انجام شود.
دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام گرفته فقر حرکتی در زنان روستایی بالاست گفت: بهترین راه برون رفت از این مشکل تشویق آنان به روی آوری به ورزش، ساخت خانه‌های ورزش روستایی و برگزاری دوره‌های آموزشی است.
بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.
این استان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
reload, if the code cannot be seen