تعداد بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان کشور از مناطق روستایی و عشایری هستند

تاریخ : 6-05-1400, 14:12 نویسنده : halakouhi بازدیدها : 135


رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی: ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی که عقبه در فرهنگ ملی و مذهبی ما دارند و در تاکیدات مقام معظم رهبری هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کشور به نقل از استان اصفهان:
صبح امروز ششم مردادماه، محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در آیین تجهیز ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان ضمن تبریک دهه‌ی امامت و ولایت و عيد سعید غدیرخم، گفت:
دکتر امیر خراسانی: ضمن تبریک عید غدیر خم و دهه ولایت و امامت گفت: امیدوارم بحث ولایت مداری را سر لوحه کار خودمان در بحث خدمت به مردم قرار دهیم.
وی ادامه داد: استان اصفهان در بین همه استان‌ها سرآمد است و این ظرفیت باعث شده تا هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان رتبه اول سال ۱۳۹۹ را در سطح کشور کسب کند و این همافزایی مناسبی است که در سطح استان دیده می‌شود که استانداری، اداره‌کل ورزش جوانان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بسیج ورزشکاران استان، شرکت فولاد مبارکه سپاهان و شرکت ذوب آهن و همه عزیزانی که به هر صورت در حال فعالیت هستند در واقع این هم‌افزایی بعد از لطف خدا به خاطر درایت همکار عزیزمان جناب آقای اسدی است که دستگاه‌ها و نهادها حمایت‌های مالی و معنوی خود را از هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان دارند و این نکته خوبی است که ما در بقیه استان‌ها کمتر می‌بینیم.
امیری خراسانی تصریح کرد: ما هر چه داریم از عزیزان روستایی و عشایری است و از طرف دیگر ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی که عقبه در فرهنگ ملی و مذهبی ما دارند و در تاکیدات مقام معظم رهبری هستند و ایشان به توسعه بازی‌های کشتی چوخه، هفت‌سنگ، الک دولک داشتند.
وی ادامه داد: خیلی از ورزشکاران و قهرمانان ما از مناطق روستایی و عشایری هستند و نباید این پتانسیل را فراموش کنیم و باید با حفظ سنت، پتانسیل‌ها را کشف کرده و در اختیار فدراسیون‌های تخصصی قرار دهیم.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی با بیان اینکه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی برای کل کشور است گفت: در چند دهه گذشته همه ما این بازی‌ها را در کوچه و خیابان انجام می‌دادیم و این وظیفه ما است که بازی‌های بومی محلی را بین ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران احیا و توسعه دهیم و یکی از ابزارهای صادرات فرهنگ ملی مذهبی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر، ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی است.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
reload, if the code cannot be seen