تجهیز ۶۰۰ باب خانه ورزش روستایی در سطح اصفهان باعث شده فعالیت‌های ورزشی در روستاها جریان پیدا کند

تاریخ : 6-05-1400, 15:54 نویسنده : halakouhi بازدیدها : 122


معاون امور توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان: استاندارد سرانه ورزش یک متر مربع است و اگر در بحث توسعه زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات توجه بیشتری قائل می‌شدیم امروز شاهد وجود جمعیت بیشتری در حوزه همگانی ورزش، قهرمانی و حرفه‌ای در کل کشور بودیم.
به گزارش روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان:
حسين زيبایی معاون امور توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در آیین تجهیز و راه اندازی ۱۵ باب خانه ورزش روستایی در ۹ شهرستان و تجهیز مجدد ۳۰۰ باب خانه ورزش در سطح استان اصفهان، ضمن تقدیر و تشکر از محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: خوشبختانه امسال با پیگیری‌های رئیس فدراسیون در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر، سه رشته ورزشی تنیس روی میز، شطرنج و دومیدانی ابلاغ شد که ۱۰ درصد از ورزشکاران این سه رشته از جامعه روستایی هستند و در سال‌های آینده این رقم بیشتر خواهد شد.
وی در ادامه افزود: همه ما اعتقاد داریم که بیشترین استعدادهای ما در روستاها و مناطق روستایی وجود دارد تا در مناطق شهری و بیشتر توسعه یافته.
زیبایی ضمن تشکر از تلاش‌های مهدی اسدی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و سایر اعضای هیات گفت: آقای اسدی در چندین دوره که مسئولیت هیات استان را بر عهده داشته‌اند همواره پرتلاش و پویا کار کرده و نتیجه‌ی تلاش و زحمات آن‌ها در تجهیز ۶۰۰ باب خانه‌ ورزش روستایی بوده و باعث شده فعالیت‌های ورزشی در روستاها جریان پیدا کند که این یک اقدام بزرگ و موثر است.
وی یکی از دلایلی خالی شدن روستاها و مهاجرت روستاییان را کم توجهی دولتمردان در ادوار مختلف به آن‌ها دانست و افزود: اگر به روستاها بیشتر توجه و نیازهای اولیه آن‌ها تامین می‌شد قطعا افراد حاضر نمی‌شدند که محل تولد خود را رها کنند و این موارد باعث گردیده که روستاها خالی شود.
معاون امور توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه ورزش روستایی یکی از دغدغه‌های ما است تشریح کرد: محمود یسلیانی به عنوان سرپرست گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان منصوب شده‌اند که به ایشان تاکید می‌کنیم تا روستاها را رصد کنند.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ بسیاری از امکانات و تجهیزات روستاها مستهلک شده و قابل استفاده نیست تصریح کرد: ما تاکید و تکلیف کردیم که این امر را رصد و پیگیری کنند و با حضور در روستاها از نزدیک با مسائل و مشکلات شان آشنا شوند و آن‌ها را بررسی کنند تا بتوانیم بیشتر از روستاها در حوزه همگانی ورزش و قهرمانی حمایت کنیم و اعتقاد داریم که در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی ظرفیت‌های خوبی در روستاها وجود دارد.
حسین زیبایی سرانه ورزش در اصفهان را ۴۸ صدم درصد عنوان و تشریح کرد: استاندارد سرانه ورزش یک متر مربع است و اگر در بحث توسعه زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات توجه بیشتری قائل می‌شدیم امروز شاهد وجود جمعیت بیشتری در حوزه همگانی ورزش، قهرمانی و حرفه‌ای در کل کشور بودیم.
وی با بیان اینکه طبق آمار بین ۲۰ تا ۳۰ درصد جمعیت ما ورزش می‌کنند گفت: امیدواریم که در دولت آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
reload, if the code cannot be seen