طرح ارزیابی فعالیت‌های ورزشی خانه‌های ورزش روستایی استان اصفهان کلید خورد

تاریخ : 29-08-1400, 21:55 نویسنده : halakouhi بازدیدها : 124


مسئول و بازرس خانه‌های ورزش روستایی هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان:
در صورت دریافت گزارشی مبنی بر عدم فعالیت خانه‌های ورزش در روستاها، پس از کارشناسی علل عدم فعالیت خانه‌های ورزش مذکور، تصمیم‌گیری در راستای رفع موانع و ادامه فعالیت آنها اتخاذ و نتیجه ارزیابی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان:
حسن اسماعیلی نایب رئیس هیات استان با اشاره به چگونگی ایجاد خانه‌های ورزش روستایی در سطح استان اصفهان گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر دهیاران مبنی بر لزوم مکان و تجهیزات ورزشی در روستاها، طرح ایجاد خانه‌های ورزش روستایی با هدف ترویج ورزش و استعدادیابی در ورزش قهرمانی، برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ در استان اصفهان آغاز شد.
وی ادامه داد: فعالیت خانه‌های ورزش در روستاها، علاوه بر تاثیر در سلامتی و ایجاد شادابی در میان روستاییان به پیشگیری از بزه‌های اجتماعی نیز کمک شایانی می‌کند.
مسئول خانه‌های ورزش روستایی هیات استان با بیان اينكه در سطح استان اصفهان ۸۴۹ روستای داری دهیاری مصوب وجود دارد تصریح کرد: طی ۷ سال گذشته ۵۷۸ باب خانه ورزش در روستاهای سطح استان توسط هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان تجهیز و به بهره‌برداری رسید و در حدود ۲۰ درصد روستاهای دیگر نیز خود دارای سالن‌های ورزشی چند منظوره هستند.
وی افزود: بر اساس آمار موجود حدود ۲۲ درصد روستای باقی‌مانده نیز در صورت دریافت اعتبارات لازم توسط هیات استان تجهیز خواهد شد.
اسماعیلی به وسایل ورزشی موجود در خانه‌های ورزش روستایی اشاره کرد و گفت: اقلام اهدایی به خانه‌‌های ورزش روستایی شامل تشک تاتامی، میز شطرنج، میز فوتبال دستی، طناب بازی، دارت و میز تنیس می‌باشد که استفاده از این وسایل همه گروه‌های سنی از ۵ تا ۸۰ سال را در بر خواهد گرفت.
وی ادامه داد: این اقلام تحویل دهیاران می‌شود تا در مکان معرفی شده به هیات استان قرار گرفته و کلیه ساکنان در روستاها از مزايای آن‌ بهره‌مند شوند.
نایب رئیس هیات استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این چند سال المپیاد، جشنواره‌ و مسابقات گوناگونی در خانه‌های ورزش روستایی برگزار که منجر به کشف استعداد‌های درخشان ورزشی و راه‌یابی ورزشکاران به مسابقات در سطوح مختلف نیز گردیده است.
وی افزود: در رشته‌های تخصصی از جمله شطرنج، تنیس روی‌میز و فوتبال‌دستی بازیکنان مستعدی کشف و به فدراسیون‌های مربوطه معرفی شدند.
حسن اسماعیلی به مصرفی بودن برخی از وسایل ورزشی اهدایی اشاره‌ کرد و گفت: در سال جاری طرح تجهیز مجدد خانه‌‌های ورزش روستایی برای اولین بار در کشور توسط هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در سطح استان کلید خورد.
وی ادامه داد: در مرحله اول این طرح ۳۰۰ باب خانه ورزش روستایی در سطح استان با اقلام اهدایی شامل توپ فوتبال، توپ والیبال، توپ فوتسال، راکت بدمینتون، راکت تنیس، طناب ورزشی و لباس ورزشی مجددا تجهیز شدند.
بازرس خانه‌های ورزش روستایی هیات استان تاکید کرد: پس از دریافت گزارشات واصله از برخی روستاهای استان مبنی بر عدم فعالیت خانه‌های ورزش پس از برگزاری جلساتی در هیات استان، طرح ارزیابی فعالیت‌های ورزشی خانه‌های ورزش روستایی استان اصفهان از ابتدای آبان‌ماه سال جاری کلید خورد.
وی افزود: اجرای این طرح بدین صورت است که مکاتباتی با هیات‌های تابعه استان مبنی بر بازدید میدانی روسای هیات‌های شهرستانی از خانه‌های ورزش در روستاها صورت گرفت و هیات‌های شهرستانی پس از بازدید از خانه‌های ورزش موجود در شهرستان گزارش خود را به صورت مکتوب به هیات استان ارسال خواهند کرد.
اسماعیلی با اشاره به نتیجه طرح ارزیابی فعالیت‌های ورزشی خانه‌های ورزش روستایی گفت: در صورت دریافت گزارشی مبنی بر عدم فعالیت خانه‌های ورزش در روستاها، پس از کارشناسی علل عدم فعالیت خانه‌های ورزش مذکور، تصمیم‌گیری در راستای رفع موانع و ادامه فعالیت آنها اتخاذ و نتیجه ارزیابی اطلاع رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: از آنجا که وسایل ورزشی اهدایی از سوی هیات استان رایگان در اختیار دهیاران قرار می‌گیرد، می‌بایست بر اساس رسالت و تعهدی که دارند علاوه بر حفظ و نگهداری از آن‌ها شرایط استفاده ساکنان روستا را از این وسایل ورزشی نیز فراهم سازند.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
reload, if the code cannot be seen