تازه ها
امروز : شنبه، 8 اردیبهشت 1403

۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر گرامی باد

تاریخ : 15-07-1399, 08:13 نویسنده : roosta بازدیدها : 332 نظرات : 0 موضوع : اخبار ویژه
به گزارش روابط عمومی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان:
مهدی اسدی حیات اقتصادی و توسعه کشور را مرهون وجود روستائیان و عشایر صبور و پرتلاش دانست و گفت: روستائیان در دامنه طبیعت با خانه‌های سیار روزگار می‌گذرانند یا درخانه‌های ساده و گلی عدم وابستگی خود به دنیا را به رخ می‌کشند.
وی افزود: آن‌ها نه تنها خود ارتزاق می‌کنند، که اسباب ارتزاق ما را نیز با استعانت از خداوند متعال و تلاش شبانه روزی فراهم می‌کنند و سرما و گرمای طبیعت در اراده آنان خللی ایجاد نمی‌کند.
رییس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان اظهار داشت: کم مهری‌ها و فقدان امکانات هیچگاه از عزم آنان برای توسعه کشور نمی‌کاهد و این توصیف کوتاه از مکان‌هایی است که ما نامش را روستا گذاشته‌ایم و ساکنین آن را هم روستا نشین و عشایر نام نهادایم.
وی ادامه داد: این تلاشگران تنها به فکر اقتصاد کشور نیستند، بلکه بار انتقال میراث فرهنگی و معنوی این جامعه را نیز بر دوش دارند.
اسدی گفت: اصالت فرهنگی این کشور مرهون حفظ و حراست فرهنگ و هنر آن توسط روستائیان و عشایر این مرز و بوم است که بخشی از آن در قالب ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی تجلی پیدا کرده است.
وی افزود: بازی‌هایی که خود نمادی از اخلاقیات و خصوصیات مردم این کشور است و ای کاش همه ایام با نام روستائیان و عشایر مزین بود تا فرصت ارائه هنر این اقشار جامعه فراهم می‌گشت ولی اکنون که از گذر زمان یک روز به این امر اختصاص یافته است، لازم می‌دانم که ارزش ذاتی هنر و فرهنگ این عزیزان را پاس بدارم و به جامعه ورزشی، هنری، فرهنگی و عموم مردم روستایی و عشایری تبریک عرض نموده و از خداوند قادر و متعال برای توسعه و تعمیق ورزش‌های روستایی و عشایری همت دو چندان طلب نمایم.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
reload, if the code cannot be seen