تازه ها
امروز : یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403

برگزاری جشنواره روستا در روستای هندوآباد شهرستان اردستان

تاریخ : 16-07-1400, 20:27 نویسنده : roosta بازدیدها : 452 نظرات : 0 موضوع : خبرها / شهرستان ها / اردستان


به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و همچنین گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، هیات ورزش روستایی شهرستان اردستان با همکاری پلیس راه این شهرستان اقدام به برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان "جشنواره روستا" با حضور ۶۶ نفر شرکت‌کننده ویژه آقایان در روستای هندوآباد بخش مرکزی شهرستان اردستان نمود.


به گزارش روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان اردستان:
جمعه ۱۶ مهرماه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و همچنین گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، هیات ورزش روستایی شهرستان اردستان با همکاری پلیس راه این شهرستان اقدام به برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان "جشنواره روستا" با حضور ۶۶ نفر شرکت‌کننده ویژه آقایان در مجموعه ورزشی شهید محمدرضا ذاکری روستای هندوآباد بخش مرکزی شهرستان اردستان با حضور سرگرد جعفر قجاوند فرمانده پلیس راه شهرستان، منصور ملکی رئیس، خدیجه فدوی نایب رئیس بانوان هیات ورزش روستایی و حسن صدوق دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای هندوآباد شهرستان اردستان نمود.
این جشنواره در رشته‌های دوچرخه‌سواری رده سنی نوجوان، طناب‌کشی رده‌های سنی نوجوانان و آزاد، هفت‌سنگ مهارتی رده سنی آزاد و دویدن با گونی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان برگزار شد که داوری مسابقات بومی محلی را خدیجه فدوی نایب رئیس بانوان هیات ورزش روستایی شهرستان اردستان عهده‌دار بود.
در بخش دوچرخه‌سواری شرکت‌کنندگان پس از آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی ویژه "دوچرخه" توسط سرگرد جعفر قجاوند فرمانده پلیس راه شهرستان اردستان به رقابت پرداختند.
در بخش دویدن با گونی در مرحله اول شرکت‌کنندگان در ۳ گروه ۱۰ نفره به رقابت پرداختند و ۶ نفر برگزیده به مرحله دوم راه یافتند و در پایان ۳ نفر اول تا سوم این مسابقه معرفی شدند.
در رشته‌‌های طناب‌کشی و هفت‌سنگ مهارتی نیز نفرات برتر پس از رقابت معرفی گردیدند.
منصور ملکی رئیس هیات ورزش روستایی شهرستان اردستان در آیین اهدا جوایز این جشنواره با بیان اینکه رسالت هیات ورزش روستایی ایجاد نشاط و شادابی در جامعه روستایی است تصریح کرد: با برگزاری مسابقات و جشنواره‌های بومی محلی در سطح روستاها و ایجاد رقابت سالم این مهم محقق خواهد گردید.
وی ادامه داد: دیگر رسالت هیات ورزش روستایی احیا و ترویج بازی‌های بومی محلی است و از پدربزرگ و مادربزرگ‌ها می‌خواهیم تا بازی‌هایی که در دوران کودکی و یا جوانی انجام می‌دادند را به ما معرفی کنند تا بازی‌های بومی محلی را از نسل قدیم به نسل جدید انتقال دهیم.
ملکی با اشاره به ورزش بانوان روستایی گفت: با توجه به اهمیت نقش بانوان در خانواده و جامعه، سلامت و نشاط بانوان جزو اولویت‌های این هیات قرار دارد که انشاالله پس از بهبود شرایط سخت ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و همکاری و استقبال بانوان روستایی فعالیت در این حوزه گسترش خواهد یافت.
در پایان جوایزی به رسم یادبود از طرف دهیاری روستای هندوآباد و هیات ورزش روستایی شهرستان اردستان به نفرات برتر این جشنواره اهدا گردید.









نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد را وارد کنید : *
reload, if the code cannot be seen